Friday 29 May 2009

De Magische Mythe (The Magical Myth) - Episode 1

A My Little Pony fanfiction with awfully short chapters; in Dutch. Based on the old pony-series and aimed at small children

De Magische Mythe
Aflevering 1: De Put - deel 1
©2001 Kitty Ocean and those whoever own My Little Pony

Mizu, Daichi en Seirei zaten in de klas. Het was woensdagmiddag en dat betekende dat het keuze-uur was! Samen hadden ze voor koken gekozen, dat werd gegeven door de oude juf Megan.
Mizu was een meisje met blauw haar en was 9 jaar. Ze zat samen met Daichi en Seirei in de klas. Daichi was ook 9 jaar, maar iets later geboren. Seirei was de oudste van de hele klas. Zij was 10 jaar. Met zijn drieën waren ze de beste vrienden. Ze deden alles samen.
Maar ze hadden meer vrienden. Met 2 andere meisjes hadden ze een clubje opgericht: 'De Avonturiers' en ze gingen altijd samen op onderzoek uit.
De andere 2 meisjes waren Kasai en Sukai, allebei 11 jaar oud. Sukai was nu ook in de klas en zat naast haar vriendinnen. Alleen Kasai was er nog niet.
"Waar blijft ze toch?" Vroeg Mizu zich af.
Sukai haalde haar schouders op. "Ik weet het niet. Ze zei dat ze even naar de wc ging."
Juf Megan stond op en liep langzaam naar het midden. "Zullen we gaan beginnen?" Vroeg ze met haar oude stem.
"Ja juf." Antwoordde de hele klas tegelijk.
Opeens sloeg de deur open en Kasai stormde naar binnen. "Sorry dat ik zo laat be-" Ze struikelde over de stekker van de minioven en trok het oventje van de tafel. Het oventje landde met een klap op de grond. Allemaal sterretjes kwamen eruit. Toen werd de klas helemaal donker.
"Kasai!" Riep Daichi. "Kijk nou eens wat je doet!"
"Nu is het oventje kapot!" Zei Seirei boos. "Nu kunnen we niet meer koken!"
Juf Megan lachte. "Het geeft niet." Antwoordde ze. "Het oventje was oud en volgende week krijg ik een nieuwe. Maar nu kunnen we niet gaan koken. Zal ik een verhaaltje vertellen?"
"Ja!" Riepen Mizu en Sukai. "Leuk!"
"Hè, jakkes." Zeurde Kasai. "Daar ben ik veel te oud voor."
Daichi keek haar aan. "Zeg jij maar niks, jij hebt al genoeg gedaan!"
Kasai zei niks meer en ging in de kring om juf Megan zitten. "Heel lang geleden..." Begon die. "Was er een meisje en die woonde in PonyLand. Daar waren allemaal gekleurde ponies en elke Pony had zijn eigen krachten." Iedereen vond het verhaal geweldig. Gekleurde ponies? En magische krachten? Wauw! Juf Megan vertelde tot het einde van de les over de avonturen van diezelfde ponies en een meisje die Megan heette. "Megan ontmoette haar eerste Pony toen ze op een boerderij werkte. De boerderij staat er niet meer, maar de put, de toegang tot Ponyland, staat er nog steeds!" Toen ging de bel. "Gunst, kijk nou eens." Lachte juf Megan. "Ik was de tijd vergeten. Jullie mogen al weer naar huis."
Iedereen rende de klas uit. Op het schoolplein riep Mizu alle leden van de club bij zich. "Laten we het uitzoeken of het waar is." Stelde ze voor.
"Ja, leuk!" Vonden Sukai en Seirei.
"Ik doe ook mee!" Riep Daichi.
Iedereen keek naar Kasai, wat zou die zeggen? "Moet het echt?"
"Ja!" Riepen de anderen.
"Vooruit dan maar." Zuchtte Kasai. "Ik denk dat ik weet over welke put Juf Megan het had. Er stond vroeger een boerderij vlak bij mijn huis, maar die is afgebrand. De waterput staat er nog wel."
"Laten we gaan!" Mizu rende al weg.
"Wacht op ons." Daichi, Sukai en Seirei renden achter haar aan.
Kasai zette haar handen aan haar mond: "Hé, jullie weten niet waar het is! Wacht op mij!" Toen rende ze er ook achteraan.

Wordt vervolgd

No comments:

Post a Comment