Friday 12 June 2009

De Magische Mythe (The Magical Myth) - Episode 3

A My Little Pony fanfiction with awfully short chapters; in Dutch. Based on the old pony-series and aimed at small children

De Magische Mythe
Aflevering 3: De Put - deel 3
©2001 Kitty Ocean and those whoever own My Little Pony

Mizu, Sukai, Seirei, Daichi en Kasai renden op het hulpgeroep af. Toen zagen ze opeens een oud mannetje met een stok. Hij was heel klein en had groene kleren. Maar waarvoor rende hij nou weg?
"Je krijgt ze niet Oni!" Riep hij en zwaaide met zijn stok.
Opeens stapte er iemand uit de bosjes. Het was een vrouw, met grote vleermuisvleugels. "Je hebt het mis kaboutertje, ik krijg ze wel! En als je wilt blijven leven geef je ze NU aan mij."
"Nooit!" Riep hij. "En ik ben geen kabouter!"
"Wat kan mij dat schelen? Je geeft ze NU!" Ze stak haar klauw uit.
"Hé, laat dat!" Daichi sprong uit de bosjes. "Laat hem met rust!"
"Gut, kijk nou eens. Waar kom jij vandaan kleintje?" Oni lachte. "Je kan me niet tegenhouden meisje."
"Niet alleen, maar wel met mijn vrienden!" Daichi bleef staan terwijl Kasai, Sukai en Mizu uit de bosjes stapten.
"Seirei, kom nou ook!" Fluisterde Sukai boos.
"Oh sorry, ik zat niet op te letten." Seirei stapte snel uit de bosjes en struikelde. "Sorry, ik keek niet waar ik liep."
"En Oni, want zo heet je toch?" Lachte Kasai. "Denk je dat je ons alle 6 aan kan?"
Oni keek naar de meisjes en toen naar het mannetje. "Ik kom terug bewakertje, maak je maar geen zorgen." Toen vloog ze weg.
"Dank jullie wel." Zei het mannetje. "Ik heet Hane."
"Wat wilde hij van u?" Vroeg Sukai. "En u bent gewond! Gaat u maar lekker zitten."
En terwijl Sukai zijn wonden verzorgde, begon Hane te vertellen. "Ik ben hier veel te oud voor. Ik ben de bewaker van de 5 sleutels." Hij liet ze zien. "Deze sleutels geven je de kracht om jezelf in ponies te veranderen. 2 tovenaars, Shisuta en Haku, willen ze hebben."
"Waarom?" Vroeg Mizu.
"Op die manier kunnen ze dicht bij de ponies komen en ze in de val lokken." Antwoordde Hane.
Kasai herinnerde zich opeens weer wat de ponies zeiden. "Ze dachten vast dat we door hen gestuurd waren! En Shisuta en Haku willen hun hoorns voor hun kracht!"
"Dat klopt." Zei Hane en stond weer op. "Maar ik ben te oud. Als jullie er niet waren geweest... hé, wacht eens... nee, toch maar niet... of wel?" Hij dacht even na en liep een paar rondjes. "Ja, ik doe het!" Hij pakte 5 sleutels. "Hier! Jullie zijn jong, bescherm ze alsjeblieft. En als het nodig is, roep dan gewoon je naam en 'Pony Power'. Dan verander je in een pony en kan je jezelf met magische krachten beschermen."
"En de sleutels natuurlijk ook!" Riep Daichi. "Ik vind dat we het moeten doen."
"Ja, we gaan de ponies beschermen!" Seirei sprong in de lucht van blijdschap.
Sukai stopte haar. "Wacht, en hoe moeten we dan naar huis?"
"Dat komt later wel." Zei Mizu. "De ponies hebben onze hulp nodig."
"Maar pas op!" Waarschuwde Hane. "Je kan maar een uur als Pony blijven. Daarna verander je weer in een mens. Pas weer een uur later kan je in een pony veranderen. Dus pas op! En pas ook goed op jezelf." Toen verdween Hane weer in het bos.
"Laten we het uit proberen!" Stelde Kasai voor. "Kasai Pony Power!" Kasai veranderde in een pony met oranje manen. Ook had ze vleugels. "Kijk nou eens, ik ben een vlieg pony!" Ze vloog de lucht in en vloog wat rondjes.
"Mizu Pony Power!" Mizu veranderde in eenhoornpony.
"Daichi Pony Power!" Daichi veranderde ook, maar dan in gewone Pony.
Sukai stak de sleutel in de lucht. "Sukai Pony Power!" Sukai werd ook een vlieg pony, maar had hele dunne vleugeltjes: een flutter-pony.
"Seirei Pony Power!" Ze kreeg witte manen en ook zij kreeg vleugels... maar ook een hoorn!
Allemaal renden ze wat rond in hun pony vorm en speelden wat. Dit was erg leuk! Opeens hoorden ze een stem. "Hé, wie zijn jullie?" Uit de bosjes kwam een oranje pony met gele manen. Ze had allemaal appeltjes op haar lichaam. "Ik heb jullie nog nooit gezien."

Wordt vervolgd (nog één hoofdstuk!)

No comments:

Post a Comment