Thursday 18 June 2009

De Magische Mythe (The Magical Myth) - Episode 4

A My Little Pony fanfiction with awfully short chapters; in Dutch. Based on the old pony-series and aimed at small children

De Magische Mythe
Aflevering 4: De Put - deel 4
©2001 Kitty Ocean and those whoever own My Little Pony

"Nou... euh... wij... euh..." Stamelde Daichi. Van schrik viel Kasai boven op haar.
"Sorry, dat landen is wat moeilijk." Zei ze.
De oranje pony liep naar voren met een mand vol appels. "Ik heet Applejack, maar wie zijn jullie?"
"Wij... euh..." Seirei wist niks te zeggen.
"Wij komen van heel ver!" Riep Mizu opeens.
Kasai stond op. "Ja, ja, dat klopt! En we hoorden dat jullie problemen hadden en dus wilden we komen helpen."
"We kunnen wel wat hulp gebruiken." Zei Applejack. "Volg mij maar, het is niet ver meer. Wat hebben jullie allemaal een leuke sleutelketting."
"Ja, leuk hè?" Antwoordde Sukai.
Applejack leidde de 5 nieuwe ponies naar Paradise Estate, waar de ponies wonen. "Applejack!" Riep er eentje. "Nu al terug?"
Applejack zette haar mand met appels neer. "Ja Bluebelle, kijk maar eens wat ik vond. 5 ponies die ons willen helpen."
"Niemand kan ons helpen!" De witte pony die Gusty heette, kwam naar voren. Ze keek heel boos, maar toen minder. "Maar alle hulp is welkom. Kom maar mee, dan leid ik jullie rond en geef ik jullie een kamer."
Gusty liet ze alle hoeken van het gebouw zien. Na een hele tijd gaf ze de 5 een kamer. "Dit is de enige kamer die we nog vrij hebben. Het heeft maar 3 bedden en een bank, maar ik zoek zo wel een matras op."
"Bedankt." Zei Sukai. Toen Gusty weg was sprongen ze op de bedden. "Ik neem dit bed!" Riep Sukai. Opeens viel ze op de grond. "Wat gebeurt er?" Vroeg ze, en ze zag dat de anderen ook op de grond lagen.
"We veranderen terug!" Zei Mizu.
"Oh nee, niet nu al!" Kasai keek naar haar poten, die al snel weer handen waren. "We moeten ons verstoppen voor Gusty terug komt!"
Opeens klonk er gerommel in de kast. Toen Daichi de kast open deed, gilde Seirei. "Een monster!"
"Ach, helemaal niet, het is een babypony." Daichi haalde het kleintje eruit.
"Jullie zijn monsters!" Zei de babypony. "Jullie willen ons niet helpen!"
"Dat willen we wel." Antwoordde Mizu. "Meneer Hane gaf ons deze sleutels zodat we ons in ponies konden veranderen, maar het is uitgewerkt. Vertel de anderen alsjeblieft niks, want we willen echt helpen! Geloof ons!"
Het kleintje twijfelde, maar geloofde ze toch. "Goed, Gusty komt zo terug, dus verstop je in de badkamer."
Ze waren nog maar net in de badkamer, toen Gusty terug kwam. "Hé, Baby Glory, waar zijn de nieuwe ponies?"
"Ze zijn... euh... verstoppertje aan het spelen met mij! Ik moet ze zo zoeken." Antwoordde Baby Glory.
"Oh, goed." Zei Gusty. "Als je ze vindt, hier is hun matras. En vanavond is er een etentje omdat zij ons komen helpen." Toen liep ze weer weg.
De meisjes kwamen de badkamer uit. "Heel erg bedankt Baby Glory!" Zei Daichi. "Laten we ons weer vlak voor het eten in ponies veranderen, dan hebben we een uur de tijd."
"Goed idee." Zei de rest.
Baby Glory keek ze heel goed aan. "Als jullie logen dan trap ik jullie op jullie tenen!" Zei ze.
Kasai knielde bij haar neer. "Geen zorgen, we meenden het echt toen we zeiden dat we wilden helpen."
"Ik hoop alleen dat het ons ook nog lukt." Zuchtte Seirei.

Einde - Ik heb nooit meer geschreven dan dit, al was ik dat wel van plan *zucht* Ik heb nog wel afbeeldingen; misschien plaats ik die nog wel eens.
En misschien heb jij nog wel een idee voor een vervolg? ^_~

No comments:

Post a Comment